Participación infantil
MOECHE: CONCELLO AMIGO DA INFANCIA
Moeche comezou a dar os primeiros pasos cara á participación infantil na vida municipal en novembro de 2016 a raíz da visita do alumnado do CEIP San Ramón, por proposta de UNICEF Galicia a través do seu representante Diego Rodríguez. O resultado daquela visita foi tan significativo para o desenvolvemento da xestión do Goberno local en asuntos que afectan directamente aos menores que evidenciou a necesidade de impulsarmos o proceso de participación infantil e sentarmos as bases para que acadase carácter permanente na vida municipal.
PLENOS INFANTÍS
Moeche é un Concello Amigo da Infancia – O proceso Un Concello Amigo da Infancia é calquera cidade, vila, aldea, comunidade ou sistema de goberno local comprometido co cumprimento dos dereitos das nenas, dos nenos e das persoas adolescentes de conformidade coa Convención sobre os Dereitos da Infancia. Debe converterse nun concello onde as necesidades, as prioridades e os dereitos das nenas e dos nenos constitúan un dos eixos das políticas, dos programas e das decisións públicas. Os gobernos locais identifican una serie de metas para acadaren no ámbito dos cinco obxectivos marco da iniciativa: As voces, necesidades e prioridades de cada neno e nena escóitanse e considéranse nas normativas e políticas públicas, nos orzamentos e en todas as decisións que lles afectan. • Cada neno e nena é valorado, tratado e respectado xustamente dentro da súa comunidade. • Todos os nenos e nenas teñen acceso a servizos esenciais de calidade. • Todas as nenas e nenos teñen a oportunidade de gozar da vida familiar, do xogo e do lecer. O programa Concellos Amigos da Infancia é unha iniciativa liderado por UNICEF en máis de 30 países, incluído España, que apoia aos Gobernos municipais nos seus esforzos por facer realidade o seu compromiso cos dereitos de infancia. En agosto de 2017 o pleno municipal acordou adherirse ao selo de UNICEF e dous meses despois aprobouse a configuración que tería o Consello Local da Infancia e a Adolescencia -CLIA- e maila Mesa de Coordinación Interna de Participación Infantil, encargada de estruturar a participación e de levar ao papel tanto a diagnose da situación de partida como o plan de actuacións, nutrido en boa parte polas achegas expresadas nos plenos polos nenos e nenas. O 7 de maio de 2018 presentou a súa candidatura e o 26 de outubro do mesmo ano, coñeceuse a decisión de UNICEF Comité Español e outras entidades responsables -Ministerio de Sanidade, Consumo e Benestar Social, FEMP e o Instituto Universitario de Necesidades e Dereitos da Infancia e a Adolescencia- de elixir a candidatura de Moeche como unha das Cidades Amigas da Infancia. Un mes máis tarde, Moeche recibía nun acto na cidade de Oviedo o distintivo de “Cidade Amiga da Infancia”.
Documentos de traballo da candidatura:
-
- I Plan local da infancia (Ver) / (Descargar)
- Documento diagnose para o I Plan da Infancia de Moeche (Ver) / (Descargar)
Renovación selo da infancia. Documentos de traballo:
-
-
- Documento diagnose para o II Plan da Infancia de Moeche (Ver) / (Descargar)
- II Plan local da infancia (Ver) / (Descargar)
-
Consello Local da Infancia e Adolescencia (CLIA)
En novembro de 2017 o Concello de Moeche aprobou en sesión plenaria a constitución do seu Consello Local da Infancia e Adolescencia, o primeiro órgano municipal de participación infantil. Durante o ano 2018 púxose en marcha coa incorporación dos diferentes membros.
- Regulamento CLIA (Ver) / (Descargar)
O Grupo de Participación da Infancia e a Adolescencia – GPIA
O GPIA está constituído, como mínimo, polos nenos e nenas e adolescentes que forman parte do Consello Local da Infancia e Adolescencia. A este grupo pódense sumar todos os menores de 8 a 17 anos (menores de 18) que residan no Concello de Moeche.
AS REUNIÓNS DO GPIA
-
- Reunión de 29 de setembro de 2018
- Reunión de 27 de outubro de 2018
- Reunión do 5 de novembro de 2018
- Reunión do 1 de decembro de 2018
- Reunión do 23 de febreiro de 2019
- Reunión do 6 de abril de 2019
- Reunión do 21 de setembro de 2019
- Reunión do 26 de outubro de 2019
- Reunión do 9 de novembro de 2019
- Reunión do 14 de decembro de 2019
- Reunión do 25 de xaneiro de 2020
- Reunión do 29 de febreiro de 2020. Acto Conmemoración Rosalía- O galego rebélase
- Reunión do 24 de abril de 2020 (telemática)
- Reunión do 29 de abril de 2020 (telemática)
Os proxecto estrela durante a pandemia: O circuíto modestino
A rapazada do Consello Local da Infancia e Adolescencia achegou, na primavera de 2021, a proposta ao Concello da creación dun circuíto de Educación Viaria no recinto feiral de San Ramón.
Este foi o proxecto máis grande que levaron adiante ata o de agora, botou a andar a comezos do 2021, e aló polo mes de marzo O Consello Local da Infancia e a Adolescencia convocou unha xuntanza coa alcaldesa e a concelleira responsable de Infancia e Mocidade para presentar o proxecto no que levaban traballando desde principios de ano, centrado na educación viaria. A sua idea foi a posta en marcha dun circuíto temporal no recinto da feira de San Ramón no que a rapazada poida aprender a desenvolverse con seguridade na vía pública, poñéndose tanto no lugar de quen conduce un vehículo e como no de quen transita polas beirarrúas e os pasos peonís. Para iso a proposta contemplaba unha parte formativa ofrecida por adultos -normas de circulación, sinais, precaucións…- pero tamén a sinalización horizontal e vertical e vehículos para que a experiencia sexa o máis próxima á realidade.
Despois de semanas traballando nesta iniciativa, as nenas e nenos do CLIA definiron máis ou menos as liñas mestras, e a petición para o Concello foi que colaborase facéndose co material necesario -principalmente a sinalización e os coches- e botando unha man na coordinación, da que se encargaría a propia rapazada. O deseño e pintado levárono a cabo con axuda de membros da maioría de entidades veciñais e sociais do municipio, das familias e tamén contaron con Pedro Caneiro, un dos policías locais que se encarga da educación viaria no Concello de Narón.
Alén da sinalización horizontal e vertical, o Circuíto Modestino -ese é o nome elixido polos pequenos, que tamén deseñaron o logo- dispón de cascos, chalecos reflectores e un par de karts de pedais mercados polo Concello para completar a experiencia neste novo equipamento, pensado como espazo de lecer e lugar para a concienciación das nenas e nenos como peóns responsables e futuras condutoras seguras. E ademais dos vehículos comprados polo Concello, outros en bo estado foron doazóns de veciños grazas á campaña “Recobici” organizada polo Consello Local da Infancia e a Adolescencia e o consistorio para a recollida de bicicletas, triciclos, patíns, karts e calquera vehículo que se atope en bo estado, para incrementar o parque móbil dispoñible.
Hoxe a rapazada continúa a traballar na xestión e dinamización do circuíto, con diferentes actividades, a máis recente, unha xornada de presentación á que chamaron “Compartindo no circuito modestino” o venres 16 de xuño de 2023 e na que estiveron convidadas as escolas de Moeche, Cerdido e Somozas. Unha xornada na que a rapazada, acompañada de algún dos seus titores, puido gozar dunha xornada ben completa. Ao chegar, foron divididos en 3 grupos nos que compartían nenas e nenos de diferentes idades e centros educativos.
Participación infantil e crise do COVID-19
A rapazada do Consello Local da Infancia e Adolescencia segue traballando, o 24 de abril mantiveron a primeira reunión telemática coa dinamizadora de Arabías Coop, que os acompaña nas reunións presenciais que fixeron nos últimos meses, para preparar a súa contribución nesta situación en que vivimos. Nos primeiros minutos da xuntanza uniuse a alcaldesa para agradecerlles o seu traballo e saber como levan o confinamento.
Con estes encontros telemáticos procuran seguir co seu traballo grupal durante o tempo que duren as restriccións. Neles reflexionan sobre a situación que estamos a vivir, informanse e comparten as súas sensacións e pensamentos.
E aquí tedes o resultado do seu traballo, primeiro coa publicación hai dúas semanas dun vídeo explicativo sobre a COVID-19 no que abordan -e bordan- a información sobre o virus e a enfermidade que causa, con mención detallada das medidas de obrigado cumprimento que seguen activas para evitar o seu avance: manter a distancia de seguridade, non saír da casa se se teñen síntomas, tusir ou esbirrar contra panos desbotables, non tocar os ollos, a boca ou o nariz, etc. A peza leva de banda sonora o “Tempestades de sal” da cantautora Sés e montouse coas achegas de Ainhoa, Anxo, Érika, Zeltia, Sandra, Marta, Leti, Carlos, Antón, Émily, Adrián, Elías e Carme, quen mandan mensaxes de responsabilidade e, sobre todo, de esperanza e ánimo para toda a xente de Moeche.
Agora soben un segundo vídeo e inician unha campaña en redes sociais, coa que queren compartir de que maneira se entretiveron e aínda se entreteñen na casa durante o Estado de Alarma. Ler, andar na bici, xogar á “Play”, pintar, cociñar, facer doces… son algunhas das cousas que se mostran na montaxe. “Coidámonos divertíndonos e aproveitando estes momentos para facer o que nos gusta”, empeza dicindo o vídeo mentres que, ao remate, se convida a toda a veciñanza de Moeche -principalmente a rapazada- a que comparta os seus propios vídeos co pechacancelas #DivírtomeNaCasa.
UNICEF GALICIA – ACTUALIDADE
En UNICEF seguen traballando durante esta crise para manternos informados a través do seu blog e a páxina web. Deixámosvos os enlaces a algunha das publicacións que vos poden ser de interese e animámosvos a consultar todas as súas publicacións.
Última actualización 7.07.2020
Os nenos, nenas e adolescentes galegos tamén teñen moito que dicir de cara á próxima lexislatura. Desde os consellos locais de participación lanzan as súas propostas para o #12X. Eles son #AVozDaInfanciaGalega
Ademais deste vídeo, desde UNICEF, publican un documento con 35 proposta políticas para Galicia que achegaron a tódalas formacións políticas.
DESCARGAR O DOCUMENTOÚltima actualización 27.06.2020
Os nenos e nenas necesitan actividades de verán
Os nenos e nenas necesitan un verán no que se vele polos seus dereitos e se atenda á súa protección, alimentación saudable, socialización e participación. Pero todo son dúbidas : que vai a suceder coas actividades de lecer e recreación estivais? Como lograr o equilibrio entre o cumprimento das medidas sanitarias e de prevención e o benestar da infancia? Recollemos opinións de diferentes ámbitos de intervención https://ciudadesamigas.org/covidunder19-encuesta-coronavirus/
#CovidUnder19: únete á enquisa global sobre a infancia na pandemia
#CovidUnder19 é un proceso participativo protagonizado pola infancia cuxo obxectivo é recompilar información sobre como nenos e nenas de todo o mundo están a vivir a pandemia da COVID-19 e involucralos na resposta. A enquisa está aberta do 18 de xuño ao 18 de xullo de 2020, e podes respondela a través de Facebook Messenger ou Whatsapp (+66 800 249 442) https://ciudadesamigas.org/covidunder19-encuesta-coronavirus/
Última actualización 14.05.2020
Guía para crear conciencia e tomar acción fronte ao COVID-19 https://ciudadesamigas.org/documentos/guia-tomar-accion-covid19/
A linguaxe adaptada á infancia: Pautas e recomendación para a saída á rúa de nenos e nenas https://ciudadesamigas.org/documentos/covid19-pautas-y-recomendaciones-para-la-salida-a-la-calle-de-ninos-y-ninas/
“[…] Moitas cousas cambiaron drasticamente para nenos, nenas e adolescentes coa chegada do novo coronavirus. A súa rutina, o xogo ao aire libre, os espazos de educación, o contacto cos seus compañeiros e familia… Para moitos deles trátase dun cambio crucial: os seus dereitos poden verse ameazados neste novo escenario onde o que prima é vencer á pandemia https://ciudadesamigas.org/covid19-recomendaciones/
“O medo é unha emoción moi pouco valorada. Pero como toda emoción, é útil. Permítenos protexernos e defendernos. E o mesmo pasa coa rabia. Ante esta situación, sexamos conscientes das nosas emocións, identificándoas e compartíndoas. Máis que nunca, agora é importante facer equipo, cos nosos compañeiros e cos propios rapaces e rapazas aos que atendemos. E permitámonos coidar, tamén de forma consciente, de nós mesmos.” https://www.unicef.es/blog-proteccion/vivir-el-miedo-pautas-de-autocuidado
Regularmente van actualizando os contidos na web www.unicef.es/educa onde podedes atopar máis información.